Scădere în greutate vo2max, Importanța hidratării în sport - Pagina 2 din 2 - Revista Galenus


Studii efectuate privind deshidratarea

Într-un studiu dublu orb, randomizat, efectuat pe jucătorii de baschet de la Universitatea de Stat Pennsylvania, s-au determinat efectele hidratării pe 15 jucători de baschet cu vârste cuprinse între 12 și 15 ani. S-au instituit trei sesiuni de antrenament de câte două ore fiecare, la distanță de o zi una de cealaltă, în condiții de temperatură crescută cu diferite strategii de consum de lichide.

arzător de grăsimi termo 9mm pierdere în greutate ggt

Testosteronul — hormon anabolic asociat cu creșterea masei musculare, în timp ce cortizolul este un hormon de stres asociat cu cererile mari de energie. Atleții au efectuat scădere în greutate vo2max minute de alergare pe bandă cu valori diferite în statusul de hidratare, în funcție de consumul maxim de oxigen V02 maxim.

Setări fizice

În concluzie, deshidratarea determină o schimbare nefavorabilă în statusul hormonal prin producerea în exces a hormonilor catabolici, comparativ cu  sportivii hidratați adecvat. Cercetătorii australieni au efectuat un studiu în pe 10 sportivi, pentru a măsura temperatura de bază cu ajutorul unui sistem special de telemetrie în interiorul unei pastile care să dea informații asupra statusului de hidratare a sportivilor. Au testat două teorii: foile darrell războaie de pierdere în greutate potrivit căreia deshidratarea progresivă ar fi legată de creșterea temperaturii de baza a corpului cea de-a doua potrivit căreia organismul sportivilor reglementează în mod corespunzător temperatura proprie a corpului, fără a exista o legătură între statusul final de hidratare și temperatura de bază a corpului.

  • VO2max sau capacitatea aerobă maximă se referă la cantitatea maximă de oxigen pe care o poți folosi în timpul efortului fizic intens.
  • Surse de informatie Semne de alarma: pierdere in greutate scadere in greutate involuntara Scaderea inexplicabila in greutate sau slabirea neintentionata — in special, daca este semnificativa sau persistenta — ar putea fi un semn al unei probleme medicale.
  • Pleoapa superioară a pierderii de grăsime

Acest fapt confirmă că organismul reglementează răspunsul său termic în timpul exercițiilor fizice prelungite, într-un interval sigur, independent de greutatea pierdută. Este important  a fi evitată și hiperhidratarea care nu e necesară pentru a menține termoreglarea și, în plus, poate determina disconfort gastrointestinal, iar în cazuri extreme encefalopatie hiponatremică prin diluarea nivelurilor plasmatice de sodiu. Hiponatremia are un tablou clinic similar deshidratării și are potențial letal.

Este mai frecvent întâlnită la sexul feminin și în sporturile de anduranță ca maratonul și ciclismul pe distanțe lungi.

Ştiinţa de a fi în formă – nutriţie, medicină sportivă, recuperare medicală

S-a ajuns la concluzia că nivelurile de hidratare necesare pentru siguranţă şi pentru performanţă optimă sunt diferite în funcție de sportul practicat. Soluțiile de rehidratare Pentru exerciții de scurtă durată, apa este suficientă ca metodă scădere în greutate vo2max rehidratare.

How To Improve Your VO2 Max - VO2 Max Explained

Pentru antrenamente mai mult de o dată pe zi și pentru exerciții de lungă durată sunt recomandate soluțiile de rehidratare.

Consumul unei cantități mari de apă sau consumul prea rapid al acesteia, crește efectul de osmoză și duce scădere în greutate vo2max diureză accentuată și la urină limpede urina limpede nu este un indicator exact al unei bune hidratări. Electroliții care se pierd prin transpirație în timpul activității fizice trebuie înlocuiți.

pierde grăsime o săptămână o să slăbesc cu curbe

Cea mai severă pierdere este cea de potasiu; dezechilibrarea balanței de sodiu poate duce la apariția crampelor musculare sau a epuizării. Băuturile de rehidratare nu sunt foarte bogate în sodiu, ele conțin în special glucoză și alți carbohidrați meniți să refacă depozitele de glicogen din mușchi, care se consumă în scădere în greutate vo2max activității fizice. Băuturile care conțin fructoză părăsesc tractul intestinal mult mai încet, iar dacă nivelul este foarte ridicat în sânge, pot apărea crampele intestinale, diareea și greața.

modalități naturale de a obține pierderea în greutate 40 de ani și nu pot slăbi

Astfel, reînlocuirea sodiului se va face în principal prin alimentele ingerate bogate în sodiu. Hidratarea este indicată a fi realizată și prin aportul unor alimente cu conținut ridicat în apă, care ajută prin conținutul în carbohidrați la fel ca și soluțiile de rehidratare care conțin carbohidrați la absorbţia apei în intestin.

Soluțiile de rehidratare care trebuie consumate înainte, în timpul și post-efort au fost concepute în scopul înlocuirii lichidelor și mineralelor pierdute prin transpirație în timpul efortului fizic, dar și pentru a furniza o anumită cantitate de energie sub forma hidraților de carbon a glucidelor.

În orice tip de efort se consumă energie care este furnizată de către moleculele de ATP și de către glucoza depozitată sub formă de glicogen în mușchi.

modalități simple de a pierde în greutate încet bea-mi drum spre pierderea în greutate

După 45 minute de efort fizic se consumă rezervele musculare de glicogen, din această cauză este necesară înlocuirea lor, iar cea mai rapidă cale sunt băuturile care conțin glucide cu absorbție rapidă cu indice glicemic ridicat glucoză, fructozăîntarziind oboseala și îmbunătățind astfel performanța.

Efortul fizic crește conținutul în apă al mușchilor și îl scade pe cel al plasmei sangvine.

Importanța hidratării în sport

În cazul continuării efortului, va scădea conținutul de apă al tuturor compartimentelor, ca urmare a pierderilor sensibile prin transpirație și a celor insensibile prin plămâni mai ales la altitudini ridicate. Scăderea fluxului plasmatic va duce și la scăderea fluxului sangvin, ducând astfel și la scăderea aportului de oxigen și a substanțelor energetice către mușchi și astfel la apariția oboselii.

Prin transpirație se pierd apă și electroliți, care trebuiesc înlocuite prin aport hidric oral. Cu cât durata efortului este mai mare, cu atât cantitatea de hidrați de carbon, lichide și electroliți necesare pentru compensarea pierderilor va fi mai mare.

arzător de grăsime hibrid elite s7 stimulează metabolismul arderea grăsimilor

Conținutul în sodiu și glucoză al acestor tipuri de băuturi de rehidratare au și rol în stimularea reabsorbției de apă prin acțiunea osmotică a transportului intestinal cuplat glucoză-sodiu prin membrana intestinală.

Soluţiile de rehidratare sunt de necesitate stringentă înainte de efort, în timpul efortului, cât și după.

Testarea cardiometabolică Cui se adresează acest test? Până de curând această investigație era disponibilă doar in laboratoare de cercetare, insa acum a devenit disponibila si in centrul nostru. Această analiză complexă îți oferă posibilitatea de a afla o mulțime de detalii despre organismul tău, parametrii care vor sta la baza alcătuirii unui regim alimentar și a unui program de antrenament cu adevărat personalizate, cu ajutorul cărora vei reuși să îți atingi obiectivele propuse.

Există metode simple, orientative, de estimare a aportului adecvat de lichide în timpul efortului fizic tabel 2 : monitorizarea diurezei sub aspect cantitativ și calitativ — în principal culoare : urina în cantitate mică, închisă la culoare, concentrată poate fi semn precoce de deshidratare cântărirea înainte și după efortul fizic — scăderea în greutate post-efort apare din cauza deshidratării; 1 kg în minus echivalează cu aproximativ 1 l de lichid pierdut; cantitatea totală de lichid pierdută poate fi estimată prin diferența de greutate pre- și post- efort la care se adaugă cantitatea de lichide consumată în timpul antrenamentului.

Tabel 2. Biomarkeri ai stării de hidratare Metodă.